Balkanlar Turu 4. Gün: Tiran ve Budva

arnavutluk saat kulesi

Turumuzun 4.gününde Belveder Otel'deki kahvaltımızın ardından çok sevdiğimiz Ohri'ye veda edip yola çıktık. O gün bizi 8-9 saat sürecek uzun bir otobüs yolculuğu bekliyordu. Makedonya sınırından çıkıp Arnavutluk'a gidip oradan da Karadağ'a gidecek yani üç sınır geçecektik aynı gün.

arnavut inadı

Arnavutluk'a geldiğimizde normalde kullanmamız gereken yolda çalışma olması dolayısıyla bir başka yola (Dures) yönlendirildik. Ancak bu yol dar ve bozuktu, üstelik bu yolda da iş makinaları olması dolayısıyla trafik akışı neredeyse durmuştu. Bu sebeple Arnavutluk'ta ulaşım konusunda ciddi sıkıntı yaşadık ve epey vakit kaybettik. Yukarıdaki fotoğrafı da özellikle Arnavut inadı ya da Arnavut damarı deyimlerini örneklemek üzere koymak istedim. Çünkü yukarıda da belirttiğim gibi yol tıkalıydı ve buna kızan şoförler kendi şeritlerinin akmaması dolayısıyla bizim şeride geçerek bir anlamda yol keserek sinirlerini dışa vurdular! Rehberimizin her turda Arnavutluk'u geçtikten sonra derin bir nefes aldığını söylemesinden buradaki yol ve trafik durumunun genelde sorunlu olduğunu anlamış olduk.

sarajet arnavutluk

Biraz uzun süren yolculuğumuzun ardından Elbasan'dan geçip Arnavutluk'un başkenti Tiran'a vardık. Elbasan bakımsız bir şehir, sadece sonradan yapılan sosyal konutlar yeni. Bir yanda çok yeni, diğer yanda eski evler var. Osmanlı döneminden izler pek fazla kalmamış. Elbasan ile Tiran arası yaklaşık bir saat mesafede.

sarajet rest

Tiran'da ilk durağımız Sarajet 1837 oldu. Burası eski bir Osmanlı mutasarrıfının konağıymış. İç dekorasyonu oldukça şık ve otantik olan bu restoranda güzel bir öğle yemeği yedik.

sarajet rest 2

Menümüzde neler vardı? Yine diğer Balkan ülkelerinde yediğimiz shompskiye benzer peynirli bir salata, peynir tava (tavanın içinde kırmızı ve yeşil biber, yağ ve peynir vardı ve oldukça lezzetliydi), Arnavut böreği vardı. Ana yemek yine diğer Balkan ülkelerinde sıkça yediğimiz bizim İnegöl köftesine benzeyen cevabiciydi. Tatlı ise cevizli revaniydi. Benim en beğendiğim lezzet peynir tava oldu. Börek sert, köfte tuzlu, tatlı ise çok şerbetliydi. Ama mekan çok güzel gidip belki farklı lezzetler denenebilir. Ödediğimiz fiyatı not almamışım o yüzden tam hatırlayamıyorum ama yaklaşık 10 euro diyebilirim.

arnavutluk
Ardından mini bir şehir turu yaptık. Bu tur esnasında Tarihi Saat Kulesi'ni, Ethem Bey Camii'ni, opera-bale, parlemento binalarını, İskender meydanını gördük.

ethem bey camii
Ethem Bey Camii
ethem bey camii2

Ethem Bey Camii şehrin merkezindeki meydanın ve Saat Kulesi'nin hemen yanında yer alıyor. Caminin iç yüzeyi nakışlarla süslü. Alaca Camii kadar olmasa da renk ve süslemeleri ile dikkati çeken bir mekan. Bir dönem kullanıma kapatılıp müze haline getirilen cami, şu anda ibadete açık durumda.

arnavutluk karadağ yol

Öğleden sonra Tiran'dan Karadağ'a doğru hareket ettik Yol boyunca mavinin ve yeşilin pek çok tonunu bir arada görebileceğimiz güzel bir manzara da bize eşlik etti. Bu anlamda uzun olmasına rağmen keyifli bir yolculuktu.

Sağ alt fotoğrafta görülen beyaz karstik taşlar dikkat çekiciydi, rehberimizin verdiği bilgiye göre bu taşlar Beyaz Saray’ın yapımında kullanılmış.

Yaklaşık 4,5 saat süren bir yolculuktan sonra akşam 8 civarı Budva'da kalacağımız otele vardık. Planımız akşam yemeği için güzel bir restoranda deniz ürünleri ağırlıklı bir yemek yemekti. Ancak yolda başlayan sağnak yağmur otele vardığımızda hala devam ediyordu ve hazırlıksız olduğumuzdan dışarı çıkmayı kimse istemedi; bu yüzden rehberimizin önerdiği ve Budva'daki iyi balık restoranlarından biri olduğunu söylediği Jadran'daki rezervasyonumuzu iptal etmek zorunda kaldık. Deniz ürünlerini çok seven biri olarak gezide en çok üzüldüğüm şeylerden biri bu oldu doğrusu.
budva otel
Slovenska Plaza-Budva
Konakladığımız otel Slovenska Plaza'dı, gece yağışın biraz azaldığı bir zamanda çıkıp oteli kısmen dolaşma fırsatı buldum ve beyaz evleri begonvilleriyle bana Bodrum'u hatırlattığından mı bilmem çok sevimli buldum. Ertesi sabah kahvaltının ardından hemen otelden ayrıldığımız için oteli çok keşfetme şansım olmadı ama epey büyük bir alan üzerine kurulu, kahvaltı yapacağımız yeri bulmak için 3 restoran gezmem de bunu gösteriyor :) Odaları da çok temiz, geniş ve konforluydu, ben otelden epeyce memnun kaldım, hatta Budva'da ve bu otelde bir gece daha kalmayı isterdim.

Ancak programımız gereği Budva'da bir gece kaldık, ertesi gün Kotor'a doğru yola çıktık. O da bir sonraki yazının konusu...

Diğer yazılarımda olduğu gibi bu yazıda da sonda bir özet vermek istiyorum:

Arnavutluk'un para birimi:
  • lek (1 euro 120 lek)
Arnavutlu'ta nereler görülmeli?
  • Tiran
  • Ethem Bey Camii
  • Tarihi Saat Kulesi
  • Ulusal Tarih Müzesi (ben göremedim)