Atlı Vadi'de Kahvaltı

Malum fırsat siteleri son zamanların gözdesi... Biz de geçenlerde daha önce gitmediğimiz bir yer olan Atlı Vadi'de kahvaltı fırsatını görünce güzel bir mekân keşfetme umuduyla gitmeye karar verdik. Bu sabah, hafta sonu kalabalık olabilir düşüncesiyle telefon açıp rezervasyonumuzu yaptırdık. (Bunun ne kadar gereksiz olduğunu daha sonra anlayacaktık.) Ardından düştük yola Homeros Vadisi'ne doğru gitmeye başladık, yolda daha önce belediyenin büyük reklamlarla açtığı vadinin nasıl bir hayalkırıklığı olduğu aklıma geldi, yaklaşık bir yıl önce gitmiş, bakımsız, kimsenin uğramadığı, hiçbir etkinliğin bulunmadığı bir yer olduğunu görmüştük. Neyse Atlı Vadi'ye doğru yola devam ettik, Homeros Vadisi'nden geçtik, hala aynı durumda olduğunu gördüm üzülerek. Sonra dağları tepeleri aştık, epey bir yol gittik, kaybolduğumuzu düşünmeye başlamışken nihayet Atlı Vadi'ye ulaştık. Mekana vardığımızdaki ilk izlenimim pek olumlu değildi, tenha ve bakımsız bir yere benziyordu. İçeri girdik, karşılayan ya da yol gösteren herhangi bir görevli yoktu, zaten boş olan masalardan birini seçip oturduk, bu esnada kahvaltı eden iki aile vardı, yüzlerindeki memnuniyetsiz ifadeyi, ardından garsonla olan olumsuz diyalog takip etti. Kendilerine iyi hizmet verilmediğinden, aldıkları fırsatta yazılan menünün yarısının bile masalarına gelmediğinden şikayet ediyorlardı. Biraz sonra çekingen bir tavırla garson geldi ve daha biz bir şey demeden elektirik kesildi, ürünlerimiz bozuldu, şimdi alışverişe gittiler sizi 20 dakika kadar bekleteceğiz dedi. Nedense hiç şaşırmadım... Bu 20 dakikanın 1 saati bulacağını bile bile beklemeye karar verdik, o kadar yol gitmiştik. Bu esnada keşke Zeytin'e ya da Dağmaran'a gitseydik dedik, Asansör'deki nefis kahvaltı aklımıza geldi...

Tam da tahmin ettiğimiz gibi 1 saatin sonunda kahvaltı hazırlıkları başladı, garson önce gecikme için kullandığı elektirik kesildi bahanesini, bu kez de menüdeki eksikler için tekrarladı. Alışverişe gidildiyse ve biz 1 saat bunun için beklediysek eksikler niye alınmadı onu anlayamadık tabii. Menüde olup masamıza gelmesi gerekenler: Hellim peyniri, sosis, sigara böreği, salam tabağı, Ezine peyniri, İzmir Bergama tulumu, yeşil zeytin, siyah zeytin, tereyağı, çilek ve vişne reçelleri, tatlı lorlu böğürtlen reçeli, çömlek içinde avonos sos,  lorlu yeşil biber haşlama, bal, kaymak, domates, salatalık, yeşil biber, yeşillik, lavaş ekmek, sahanda yumurta, portakal suyu, sınırsız çay.

Menü gayet güzel, gayet iştah açıcı... Masaya gelenler ise peynir, zeytin, bal-kaymak, reçel çeşitleri, söğüş tabağı ve yumurtadan ibaretti. Masadan kalkarken bir de sigara böreği geldi. Ama hellim peyniri, sosis, salam tabağı, çömlek içinde avanos sos, lorlu yeşil biber haşlama, yeşillik ve lavaştan haber alınamadı :) Eksikler bir yana masaya gelenlerin kalite ve lezzeti de tartışılır durumdaydı.

Tatlılar (içine yanlışlıkla tane düşmüş çilek ve vişne reçeli :), bal-kaymak ve böğürtlenli lor)

Peynir,zeytin ve söğüş tabağı (neyse ki bunlarla karnımızı doyurabildik)
Sahanda yumurta (rafadan ziyade çiğ kıvamda beyazı bile oynuyordu )

Bir de portakal suyu ve sınırsız çay vardı, portakal suyu tabii ki sıkma değil, hazır meyve suyu idi, çay ise bir bardak içtiğinizde ikincisini istemeyeceğiniz cinsten...

Atlı Vadi, sessiz, sakin, doğayla iç içe bir konumda, serin ve havadar bir yer. Ama malesef bu avantajları iyi değerlendirilememiş. Açıkçası bugün yaşadığım kötü deneyimden sonra bir daha o kadar yol kat edip asla gitmem. Beğendiğim yerler hakkında yazı yazarken çok rahat oluyorum, gördüğüm güzellikleri, tattığım lezzetleri paylaşmak güzel bir duygu. Ama memnun kalmadığım bir yer hakkında yazmak zor, sonuçta o yerden birileri para kazanıyor, kimsenin ekmeğine mani olmamalı diye düşünüyorsunuz. Ama şu da var ki kimsenin kendini uyanık zannedip kolay yoldan para kazanmaya, gelen müşteriyi saf yerine koymaya hakkı yok! İnsanlar bir yere kahvaltıya ya da yemeğe gidiyorsa, mutlaka lezzet arar, hoş vakit geçirmek ister. Bugün bu kahvaltıyla günüm gerçekten çok kötü başladı ve başka insanların da gidip aynı hayalkırıklığını yaşamamaları için bu yazıyı yazmayı kendime görev bildim :) Keşke sabah rezervasyon için aradığımızda bugün müsait olmadıklarını söyleyip bizi kabul etmeselerdi hem kendileri zor durumda kalmamış olurdu hem bizim sabahımızı mahvetmemiş olurlardı. Ya da mekanın sahibi veya sorumlusu gelip makul bir açıklama yapıp bir özür dileseydi, durumu telafi etmeye çalışsaydı...

Fiyatlara gelince yukarıdaki kahvaltı ve 10 dakikalık at binme hizmeti için iki kişi % 50 indirimle 52 TL yerine 26 TL ödedik, kişi başı 13 TL'ye Dağmaran ya da Zeytin'de ya da başka herhangi bir yerde zaten nefis bir kahvaltı yapmak mümkündü. At binmeye gelince, 1 saatlik bekleme ve üzerine kötü bir kahvaltıdan sonra canımız istemedi. Hancı'daki bakımlı atlar ve özel at binme sahasından sonra, buradaki gariban atlar ve işinin ehli görünen görevliler (!) bu tecrübeye girişmememiz gerektiğini düşündürdü.

İşin ilginci mekânın sitesine ve facebooktaki sayfalarına bakarsanız fotoğraflar öyle güzel, sunulan hizmetler o kadar iyi anlatılıyor ki şaşırıyorsunuz; ben bile sabah gidip görmüş biri olarak acaba aynı yer mi diye bir an tereddüte düştüm. Sitelerinde kullandıkları slogan "Kalıcı dostluklar istiyorsanız bekliyoruz". Reklam ve pazarlama taktikleri iyi, keşke bunu işletmeciliklerine de yansıtabilseler...

Ben bugünkü deneyimimi paylaştım, yine de gitmek görmek isterseniz mekânın iletişim bilgileri şu şekilde :

Atlı Vadi
Homeros Vadisi Yolu Kayadibi Köyü Bornova İZMİR
Vadi : 0232 339 04 84
Mobil: 0530 764 23 98

***
Bu yazının üzerinden kısa bir süre geçtikten sonra mekânın işletmecisi Suna Hanım'dan bir mail aldım. Suna Hanım bu mailinde benim o gün duymak istediğim açıklamayı yapmış ve yazımda eleştirdiğim noktalara açıklık getirmiş. Kendisine hassasiyeti ve nazik üslubu için teşekkür ediyorum. Eleştiri konusunda duyarlı olup geri bildirim yapmaları takdir edilmesi gereken bir tutum. Siz sevgili okuyucularımla nasıl daha önce eleştirilerimi paylaştıysam şimdi bu eleştirilere verilen cevabı da paylaşmalıyım diye düşünüyorum. Bu sebeple Suna Hanım'ın mailini aynen buraya alıyorum:

"Merhaba,
 Ben talihsiz bir kahvaltı sonrasında sitenizde yorum yapmış olduğunuz Atlı Vadinin işletmecisiyim.

İşletmemizi,  çok sorunlu bir gününde ziyaret etmiş olmanız hem sizin hemde bizim açımızdan büyük bir talihsizlik olmuş.
 Yaklaşık iki aylık bir sürede farklı fırsat sitelerinde ilanlarımız çıktı ve şu ana kadar  bu fırsatları satın alan 800 kişiye hizmet verdik. Ve bugüne kadar tabii mutlaka olmuştur eksikliklerimiz ama müşterilerimizin bütyük çoğunluğu bize teşekkür ederek ayrıldılar. İlanda yazılan tüm  ürün ve hizmetleri eksiksiz verdiğimiz içinde bazı müşterilerimizden ayrıca teşekkür dahi aldık.
Sizin ziyaret ettiğiniz o talihsiz güne gelecek olursak. Biz Atlı Vadi yi ailecek işletiyoruz. size o gün hizmet eden garsonlardan biri  benim oğlumdu , diğer oğlumda mutfakta çalışıyordu, ne büyük bir talihsizliktirki ben o gün rahatsız olduğum için maalesef  orda değildim. Eğer orda olabilseydim size şu anda yapacağım açıklamayı ve özürü şimdi değil o gün yapıyor olur, okuyunca çok üzüldüğüm yorumunuzu belki de çok farklı bir boyuta taşıyabilirdik.

O gün hatta bir gün öncesi elektriklerin kesilmiş olduğu bir gerçekti, belki birçok işletmede bu tür veya farklı yalanlar duymaktan artık insanların doğru söylendiğine ihtimal  dahi vermiyoruz ama.... elektrik idaresi ile yaşamış olduğumuz problemden dolayı, halen şu anda da elektriklerimiz yok. Sizin bizi ziyeret ettiğiniz günden bir gün önce elektriğin kesildiği gün jenaratör taktırmak için harekete geçtik fakat bize sözü verilmesine rağmen ancak Cumartesi öğleden sonra takılabildi. Tabii bu sürede de dolapta olan tüm malzemelerimiz bozulmuş oldu. Bu sorunu kökten çözmek ve birdaha aynı sorunu yaşamamak adına şu anda Yeşil enerji (Rüzgar gülü veya güneş paneli) için yatırım çalışmalarına  başladık.

Elektriklerin kesilmesi tabiki bir mazeret değildir, fakat çalışanlar ve benim çocuklarım malzemelerin bozulma ihtimalini hiç düşünmedikleri için bir gün önceden ve sabahtan gerekli önlemleri almayı ihmal etmişler. Müşteri gelip hazırlık aşamasına geçince durum fark edilip hemen tedarik için Bornova merkeze araba gönderiliyor ama bu arada müşterilere hizmette de geç kalınılıyor tabii. Kahvaltı dahilinde verilen Avanos sos , biber haşlama gibi  kahvaltılıkların bir gün öncesinden hazırlanması gerektiği içinde maalesef size verilen kahvaltıya dahil edemiyorlar. Acele ile tedarik edilen malzemelerin kalitesi de tabii tartışılır durumda oluyor.

(.....)
Yazınızda yolun çok uzun olduğundan bahsetmişsiniz. Normalde Atlı Vadi Bornova merkeze 6 Km uzaklıktadır. Siz  Homeros Vadisi tarafından geldiğiniz için yol süresini 3 hatta 4 katına çıkarmışsınız. Kullanılması gereken yol Bornova Hükümet Konağının yanından Bornova şehitlik veya Eski Gazoz fabrikası yoluydu. Ama adres Homeros Vadisi olarak geçtiği için zaman zaman diğer müşterilerimiz de aynı karışıklığı yaşayabiliyorlar.

Yaşanmış olan bu talihsizliği unutmak, Atlı Vadi olarak bizim hakkımızdaki düşüncelerinizi değiştirebilmek adına tekrar sizi aramızda görmek istiyoruz. Uygun oldunuz bir gün  mutlaka  sizi misafir etmek isteriz.
 Kalıcı dostluklar istiyoruz ve sizi bekliyoruz” :)
 Saygılarımla
Suna Gülecen"

Yorumlar

1. offf tam bir hayal kırıklığıymış, inciraltında bile daha iyi diyor insan. aşırı özensiz bir kahvaltı domates doğranışı, yumurtaların kırılışı çok vasat.

YanıtlaSil
  2. offf çok iyi yapmışsın yazmakla canım,onlarda bir silkelenip kendine gelir belki:))))bir sürü hayallerle yola çık bu durumla karşılaş:((((oldukça sinir bozucu...
    geçmiş olsun canım
    çok öperim

YanıtlaSil
  3. yaşatılmış bir hayal kırıklığının üzerine övgü gelmeyeceğini o işletme sahibi de üç aşağı beş yukarı tahmin ediyordur herhalde.çookk iyi yaptınız bence yaşadıklarınızı yazmakla.inşallah kendilerine gelir böyle işletme sahipleri de,zira o kadar çoklar ki....sizede içinize sinen umduğunuzu bulabileceğiniz nice geziler diliyorum.antalya,dan sevgiler...

4. O kadar güzel anlatmışsın ki gitmiş kadar oldum ve gitmeye gerek kalmadı ..sevgiler .

5. Canım bende çok sık kullanıyorum fırsat sitelrini ama kuponu almadan evvel ya bildiğim bir mekan olmasına dikkat ediyorum yada internet yorumlarına bakıyorum.Ne diyim bu son kötü deneyiminiz olur inşallah

YanıtlaSil
  6. yazık çok yazık yahu bu nasıl bir terbiyesizliktirki enayi yerine konuluyor insanlar vallaha yazıklar olsun aziz yıldırıma bumudur yani yapılan şimdi.ailemle gideyim diyordum nereye gidicem izmir dışınamı çıkalım nekadar acınacak durumda izmir ah ah ah paralar cebe atılıyor insanlar salak yerine konuyor tüküreyim böyle işe moralim bozuldu bende oğluma güzel yer demiştim

7. Alihan Korkmaz23 Temmuz 2011 00:47

Aziz Yıldırımı anlayamadım doğrusu, Atlı Vadiyle önemli bir ilgisi olsa gerek :) Neyse bize yine Kurtlar Vadisi kaldı...

YanıtlaSil
  8. ben buraya daha önce gittim inanılmaz güzel ve hos karsıladılar bu kadar karalamayı anlayamadım bu bir kuyruk acısı gibi geldi bana sahipleri masaya kadar gelip egerki sohbet etmek isterseniz kapıdan cıkana kadar sizi ugurluyorlar bence bu kadar kötü oldugunu düsündürecek tarzda olaylar yasadıysanız sahipleriyle yada isletme müdürüyle görüsseydiniz gittigim ve cidden cok memnun kaldıgım bir yerin bu kadar karalanmasına ve oturupta karalama makelesi yazılmasını hic hos karsılamadım

9. Bence yazıda gereken bilgiler verilmiş, yazıyı okuduğumda art niyet olduğunu düşünmedim, ayrıca bu blogun takipçisi olarak kötü niyetle yazılmış bir yazı olduğunu düşünmemekle beraber keşke işyeri sahipleri de sizin kadar hassas olup bir özür dilemeyi bilselermiş diye düşünüyorum. Müşteri olarak bizlerde olumsuzlukları ve kaliteliyle kalitesizi bilmek durumundayız.

10. Restoran sahiplerinin duyarlı davranması iyi olmuş, benimde gitmeyi düşündüğüm bir yerdi, talihsizlik yaşamışlar, ileriki günlerde telefon açıp herhangi bir olumsuzluğun yaşanmadığı bir günde gitmeyi planlıyorum, doğayla iç içe keyifli zamanlar geçirilebilecek fazla mekan yok maalesef. Yazı için ve restoran sahiplerinin ilgili tavırları için teşekkürler..

YanıtlaSil
  11. Atlı vadi ye fırsat sitelerinden aldığım kuponla ailemle birlikte Temmuz un başlarındaydı gittiğimiz. Biz o zaman çok memnun kaldık kahvaltıdan . fırsat sitesisinde yazan herşey vardı ve kaliteside çok güzeldi. Gerçekten o gün talihsiz bir gün olmuş. Ama herkesin başına gelebilecek şeyler.

12. Atlı vadi(Suna Hanım), hak etmediğiniz ölçüde talihsiz bir gün yaşamışsınız. Biz iki aile gittik gerçekten çok memnun kaldık. Tam bir aile işletmesi , sıcak bir ortam,güler yüzlü ve samimi personel. Servisleri kaliteli ve taze. Suna Hanımla da tanıştık gerçekten nazik ve güler yüzlü.

13. Atlı Vadiye gitme fırsatım oldu, ilerisi için İzmir de iddialı noktalara geleceğini düşünüyorum, ufak aksilikler ve terslikler olabilir önemli olan bunlardan yola çıkarak mükemmeli yakalayabilmektir.

Bu arada güzel kahvaltı mekanı yazılarınızı bekliyorum.

14. ya arkadaşlar siz TERECİ KAHVALTIyı duymadınızmı ne işiniz var başka yerde

15. Bugün topluluğumuz ile gittik yazınız 2011 yılında yazılmış bi şans daha vermenizi tavsiye ederim mekan sahipleri çok fazla ilgili güler yüzlü garsonlar neşeli ;)