Ünal Kardeşler Katmer Salonu (Urla)

Sevgili Gurme'miz bugün bizi Urla'ya götürecek ve  harika katmerler yapan Ünal Kardeşler'i tanıtacak. Buyrun beraber gezelim....

Urla

Denizin o harika kokusuyla beraber, martıların dansına şahit olabileceğiniz ender güzellikteki İzmir’in Urla ilçesinde ufak bir gezintiye çıkıyoruz. Şiirlere, şarkılara konu olan bu yerde, birçok sanatçı yetişmiş, bir o kadarı da eserlerini bu güzel yer için seslendirmiş. Dario Moreno’yu İzmir’den koparamayan, Tanju Okan’ı hayran bırakan bu güzellikler olmalı. Tarih, doğa ve denizin eşsiz güzelliği bir arada Urla’da… İzmir’de yaşayanların hafta sonunu geçirebileceği güzel yerlerden biri, sahilinde ülkemizin nadide lezzetlerinden katmerin keyfine varabilir, şehir merkezine doğru tarihle yüzleşir, içlerine doğru ilerledikçe piknik ve doğa sporları merkezleri ile hayatınıza renk katabilirsiniz. Urla İzmir’imizin şirin bir ilçesi ve İzmir’e gelen misafirlerin görmesi gereken yerlerin başında gelir. Urla’nın tüm güzelliklerini saymayı çok isterdim ama kelimelerin yetersiz kalacağı bu yer için aklıma gelen bir iki güzelliğini ve hoş bir restoranını anlatmayı uygun gördüm. Urla zeytinyağı ile olsun, enginarıyla olsun, Ege'nin tüm lezzetlerini bulabileceğiniz pazarıyla olsun ayrı bir güzellik.

Katmer

Katmer deyince aklımıza Anadolu'daki şekliyle hamurlu ve şekerli bir yiyecek gelirken, bu farklı katmer sizi lezzetiyle etkileyecek ve ağzınızda hoş bir tat bırakacak.. Urla'da katmer üzerine biri isim var ki artık efsane olmuş... 1978 yılından beri faaliyet gösteren Ünal Kardeşler Katmer Salonu...

Urla

Sunduğu lezzetlerle göz kamaştıran bu tesisin sorumlusu İhsan Ünal’a kulak verip bu harikulade lezzetin yapımına şöyle bir bakalım: "Urla’nın meşhur katmerini yapmak için Söke unu kullanırız. Unu hamur leğenine koyar, içine tuz ve bir miktar limon suyu ekleriz. Limon suyu, hamuru sertleştirip, açılmasını kolaylaştırıyor. Bu malzemelerle birlikte yavaş yavaş suyunu koyup el ile yoğuruyoruz. Özelliği, suyu ve hamuru birbiriyle özleştirmektir. Hamurun sertliği kulak memesi kıvamında olmalı. Daha sonra hamuru 45 dakika kadar dinlendiriyoruz. Dinlenen hamuru topaklar haline getirip tekrar 30-40 dakika kadar daha dinlendiriyoruz. Hamuru elle havada döndüre döndüre açıyoruz. Biz de oklava kullanılmaz. Daha sonra krom nikelden sacımızın üzerine serip, bir yumurta kırıyorum. Peynirli, kıymalı, patatesli, kaşarlı ya da karışık olarak çeşitleri var. Hangisini yapacaksak yufkamızın içine malzemesini koyup bir zarf gibi kapatıp, nar gibi kızartıyoruz. Günün her saatinde yenebiliyor. Urla'nın meşhur zeytinyağından yaptığımız için sağlığa zararlı değil. Bu katmerin 70 yıllık bir geçmişi var. Bu meşhur Urla katmeri babamızdan bize kaldı, biz de devam ettiriyoruz."

Urla'da Kahvaltı

Mantı

Bu mekanda kahvaltı veya mantının da tadına bakabilirsiniz ama öncelik katmerin, özellikle katmerin yanında ikram edilen ayranı her yerde tadamayacağınızı söylemeliyim. Şimdiden afiyet olsun.

Ambiyans : 2 ***
Fiyat : 3 ***
Lezzet : 4 ****

Tel: 0232 7521320

Adres : M. Fevzi Çakmak Cad. No:36 / URLA - İzmir Çeşme otoyolunda Urla sapağından girdikten sonra İskele tabelalarını takip edin, sahil kenarında göreceksiniz.

Web: http://ukunalkardesler.com/

Yorumlar

1. Harika bir yere benziyor, en kısa zamanda gideceğim. Mehmet Veral

YanıtlaSil
  2. Bence de denize sıfır konumu ve katmerleriyle harika, umarım beğenirsiniz.

3. Hocam, çok teşekkür ederiz, ziyaretinize çok sevindik, yine bekleriz :)

4. Neslihan Özyürek20 Mayıs 2010 22:07

Daha önce buraya gitmiştim, katmeri ve yeri çok güzel tavsiye ederim..

YanıtlaSil
  5. Neslihan katmerin lezzetini ve yerinin güzelliğini anlatmak yetmez gidip görmek lazım, yorumun için teşekkürler.

6. N. Bengisu KARACA26 Mayıs 2010 21:24

Hımm katmere bayılırım, izmirin katmeri hiç bir yerde yok, burayı en kısa zaman da deneyeceğim..

YanıtlaSil
  7. Her yörenin ayrı bir lezzeti var, örneğin Antep'de katmer fıstıklı yapılır tatlı olur. İzmir'de ise tuzlu, Sivas'ta olduğu gibi...
    İzmir'in katmeri de çok güzel gerçekten. Ben bir sabah katmer ve töngülü (pidesini) Bozdağ'da bir fırında yedim. Ekim'de Ödemiş'e gideceğim arkadaşımın düğünü için. Gittiğimde ismini öğrenirim, belki bilen varsa da yazabilir, hemen yanında kahve vardı. Bir gün yolunuz düşerse hem Bozdağ'ı hem Gölcük gölünü ziyaret eder, katmer ve töngül yersiniz. Bir de parmaklarınızı :)

8. Bidoluhayat, çok haklısın katmer denince her yerde akla farklı bir şey geliyor. O kadar zengin bir mutfağımız var ki... Antep'in fıstıklı katmerini yemiştim gerçekten lezzetliydi.

Bozdağ ve Gölcük'e gitmiştim ama "töngül" adını ilk kez duydum :) Yakında tekrar gitme ihtimalim var bu kez dikkat ederim. Sen de bahsettiğin yerin adını yazarsan sevinirim.

YanıtlaSil
  9. İzmirin katmerini yememekle beraber, Gaziantep'in katmerine bayılıyorum, hele o antep fıstığının lezzeti yokmu harika doğrusu, denemenizi öneririm

10. birdahaki Turkiye tatilinde insallah gidip katmerin tadina bakmak isterim cok guzel ve lezzetli gozukuyor heleo manzarayla beraber eminim muthisstir...

11. Ablacım, inşallah yakında tekrar gelirsiniz de gideriz beraber :)

YanıtlaSil
  12. Bu kadar müşterisini önemsemeyen bir yer görmedim. Daha az önce mekana gittik (eski müşteriyiz lafta) denyo bir garson gelip oturduğumuz yerden kaldırıp başka müşteriyi oturtmaya çalışıyor. Biz ayakta sıra beklemişiz başka masada oturan tiplemeleri o masa daha güzel diye oraya getirtip kaldırabiliyor. Yetkili müdüre şikayet ediyoruz tepki yok. Kalkıp çıktık. Başlarına çalsınlar katmeri.

13. Bu kadar müşterisini önemsemeyen bir yer görmedim. Daha az önce mekana gittik (eski müşteriyiz lafta) denyo bir garson gelip oturduğumuz yerden kaldırıp başka müşteriyi oturtmaya çalışıyor. Biz ayakta sıra beklemişiz başka masada oturan tiplemeleri o masa daha güzel diye oraya getirtip kaldırabiliyor. Yetkili müdüre şikayet ediyoruz tepki yok. Kalkıp çıktık. Başlarına çalsınlar katmeri.

14. Sakın gitmeyin çok kazık kahvaltı aldık kahvaltı bildiğin peynir zeytin domates salatalık. Evinizdeki kahvaltıdan daha az çeşit var. Fiyat ise inanılmaz pahalı resmen kazıklanıyorsunuz. Sakın, sakın, sakın GİTMEYİNNNN